Przegląd
images/zaloba/z1.jpg

     

        W dniach od 3.12 do 9.12 klasa 2 A brała udział w ogólnoświatowym wydarzeniu Godzina Kodowania z Uczymy Dzieci Programować.

 Nasze aktywności:

- dzieci utworzyły ze swoich ciał „żywy zegar” i uczyły się odczytywać godziny w wymiarze 24 godzinnym

- poznały platformę Ozoblockly

-  zatańczyły taniec robotów

- budowały pałac Królowej Śniegu zakodowany w liczbach, utrwalając dodawanie i odejmowanie w zakresie 100

- szukały aktywności na 12 godzin kodowania

- obliczały działania zakodowane na kratownicy

- kodowały trasę dla Ozobota po okręgu zegara i utrwalały odczytywanie godzin

- na zajęciach wychowania fizycznego dzieci w 3 grupach układały zegary na matach na wyścigi i utrwalały kwadrans

- na ZKK dzieci kodowały własny rysunek dla kolegi, wymieniały się kodami, odkodowywały i porównywały z oryginałem

- w czasie wycieczki, w autokarze dzieci odkodowywały zaszyfrowane imię bohaterki, która czekała na nich w filharmonii, a w drodze powrotnej imię kogoś, kto czekał na nas w szkole

 - po powrocie w szkole czekała na nas niespodzianka! Ozobot! I to czarny! Taki o jakim dzieciaki marzyły!

- zbudowały z puzzli trasę dla Ozobota, a z klocków Lego wioskę Mikołaja i testowały nowego robota

 - testowały też nowe aplikacje - Sctatch Junior, Lightbot, Bit by Bit

- w grupach, dzieci układały kolorowe budowle z kubeczków – budowały ścianę składającą się z trójkątów – utrwalały wiadomości o trójkątach

 - w parach kodowały trasy dla Ozobotów, aby stale okrążał kontur wieży

 - na kolorowej macie (nie mieliśmy kolorowej maty, ale się zrobiło i się maJ ) układały kubeczki według podanych warunków.  Kubeczki nie mogły stawać na podłożu o tym samym kolorze, ani obok tego samego koloru, a kubki tego samego koloru nie mogły stać obok siebie

- na wirtualnej macie wspólnie zakodowały choinkę wg własnego pomysłu, zrobiły zdjęcia i  w domu zapisały kody.

 - ułożyły też Sudoku na tej macie

- przez cały tydzień prowadziły pamiętniki Godziny Kodowania – rysowały w nich codzienne aktywności, zbierały naklejki i i opowiadały o tym  w domach  

- zbierając pieniążki na akcję Góra Grosza, wszystkim dzieciom z klas 1- 3,  które wrzucają nam grosik do puszki, rozdajemy  zadanie do odkodowania

 - naszymi Ozobotami cieszyli się też uczniowie z klas 3, 4 i 5 na zajęciach szachowych   - kodowali trasę dla Ozobota i utrwalali wartości bierek szachowych

- drzwi naszej sali ozdobiliśmy wszystkimi logotypami związanymi z naszymi działaniami w Programie

Pozdrawiamy Organizatorów Wyzwania i dziękujemy za ten tydzień pełen emocji i radości

Prosimy, trzymajcie kciuki – bo to był konkurs.

Jolanta Katarzyna Dados