- Zwrotów mogą dokonać osoby zdrowe, które w ciągu 14 dni nie miały kontaktu z osobą chorą z powodu infekcji wywołanej koronawirusem lub podejrzaną o zakażenie.
- Przed wejściem do biblioteki obowiązuje dezynfekcja rąk.
- Osoby przynoszące książki wchodzą do korytarza prowadzącego do biblioteki szkolnej przez szatnię dawnego gimnazjum.
- Do szkoły wchodzi tylko jedna osoba, pozostali czekają przed wejściem, zachowując odstęp 2 m.
- Osoby przynoszące książki do zwrotu powinny mieć rękawiczki oraz zakrywać nos i usta maseczką.
- Bibliotekarz podczas odbioru książek powinien przebywać w rękawiczkach, maseczce lub przyłbicy. Nie ma obowiązku zakładania maseczki jako osłony nosa i ust, kiedy jest sam w pomieszczeniu i wykonuje prace porządkowe.
- Należy zachować bezpieczną odległość 2 metrów od rozmówcy.
- Należy czyścić powierzchnie wspólne, z którymi stykają się użytkownicy,
klamki, blaty. - Ogranicza się liczbę użytkowników do jednej osoby podczas dokonywania zwrotów w celu umożliwienia przestrzegania wymogu dotyczącego dystansu przestrzennego.
- Nauczyciel bibliotekarz wyznacza miejsce składowania oddawanych książek (pomieszczenie, skrzynia, pudła, wyznaczone regały, itp.). Składowane książki muszą być oznaczone datą, w której zostały przyjęte, aby określić daty zgodnie z zalecanym terminem przechowywania zbiorów w kwarantannie, a następnie ich udostępniania. Podręczniki zapakowane w reklamówkach należy opisać na zewnątrz: imię, nazwisko ucznia, klasa.
- Przed wejściem do biblioteki uczniowie zobowiązani są do przygotowania kompletu podręczników poprzez wyjęcie zbędnych kartek, usunięcie zapisów ołówkiem, zdjęcie okładek.
- W przypadku zniszczenia lub zagubienia podręcznika czy innej książki, rodzice/opiekunowie prawni są zobowiązani do odkupienia w ustalonym terminie nowej pozycji wskazanej przez nauczyciela bibliotekarza.
- Uczniowie opuszczający naszą szkołę zobowiązani są do rozliczenia się ze wszystkich wypożyczonych książek i podręczników.
- W sprawach zwrotów i sytuacjach spornych prosimy o kontakt przez dziennik Vulcan.
INFORMACJE DLA POSZCZEGÓLNYCH KLAS DOTYCZĄCE TERMINÓW ZWROTÓW PODRĘCZNIKÓW I LEKTUR
15 czerwca (poniedziałek) w godzinach od 8.00 do 11.00 klasy I a, b, c
od 11.00 do 14.00 klasy II a, b
- 19 czerwca (piątek) – w godzinach od 8.00 do 11.00 klasa VIII a,
od 11.00 do 14.00 klasy VIII b, c
- 22 czerwca (poniedziałek) – w godzinach od 8.00 do 11.00 klasy II c,d
od 11.00 do 14.00 klasy III a, b, c
- 23 czerwca (wtorek) – w godzinach od 8.00 do 11.00 klasy III d, IV a
od 11.00 do 14.00 klasy IV b, Va
- 24 czerwca (środa) – w godzinach od 8.00 do 11.00 klasy Vb, c
od 11.00 do 14.00 klasy Vd, VIa
- 25 czerwca (czwartek) – w godzinach 8.00 do 10.00 klasy VI b, c, d
od 11.00 do 14.00 klasy VII a,b
oraz 26 czerwca (piątek) –w godzinach 8.00-14.00 termin dodatkowy dla uczniów z różnych klas, którzy nie mogli rozliczyć się w wyznaczonym terminie.
Zwracamy się z prośbą o przestrzeganie terminów i zasad zwrotów książek i podręczników szkolnych w celu zachowania zasad bezpieczeństwa