23.  kwietnia obchodzimy Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich. Ustanowiło go w 1995 r. UNESCO na wniosek rządu Hiszpanii i Międzynarodowej Unii Wydawców. Święto zainaugurowano w Barcelonie, w setną rocznicę powstania Unii. 


W naszej szkole Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich świętowaliśmy 22 kwietnia. Na apelu podsumowaliśmy wszystkie działania, które odbyły się w związku z tą rocznicą. Uczniowie kl. V a i b zaprezentowali przedstawienie o szanowaniu książek.

Podczas akademii pan Andersen, Eliza Orzeszkowa wraz z asystentką – książką rozdawali złote myśli.

Piątek był również dniem bez jedynek dla osób, które przebrały się za swoich ulubionych bohaterów lub miały emblemat ulubionej książki. 

  

Od 11. do 15. kwietnia dzieci z kl. I-III brały udział w warsztatach w Gminnej Bibliotece w Kurowie:

  • Zapoznanie uczniów z biblioteką – kl. I
  • Troski i marzenia książki – kl. I
  • Poznajemy książki i ich twórców – kl. II

  • Jak zbudowana jest książka? – kl. III

Natomiast starsi uczniowie udali się 19. kwietnia na wycieczkę do Lublina.

Głosowaliśmy również na bestseller, czyli najlepszą książkę naszej szkoły. Tytuł ten otrzymały dwie lektury – Opowieści z Narnii i Magiczne drzewo.

21. kwietnia przedstawiciele klas V i VI dyskutowali o tym, czy można bez żadnych konsekwencji korzystać z cudzych utworów. 

Przeprowadzono też konkurs literacki, plastyczny, fotograficzny. 

 

W konkursie Duch książki na fotografii I miejsce w kl. I-III zajęła kl. II c, a w kl. IV-VI - kl. V b, wyróżnienia otrzymała kl. II b i V a.

Konkurs literacki na najciekawsze opowiadanie fantastyczne wygrała Karolina Cybulska z kl. V a, drugie miejsce zajęła Dominika Saran z kl. V b, a trzecie – Aleksandra Kula z kl. VI a.

W konkursie na okładkę ulubionej baśni zwyciężyła Emilia Król z kl. I c, natomiast na okładkę ulubionej lektury nagrody otrzymały: Natalia Król z kl. II a, Patrycja Kowalska i Aleksandra Chołaj z kl. III b.

Zapraszamy do oglądania prac konkursowych na holu. 

                                                                                                                  Organizatorzy: E. Wachel i M. Suszek