Strona projektu "Angielski dla każdego"
Counter
28426
Visit Today : 24
Visit Yesterday : 8
This Month : 241

eTwinning

eTwinning to społeczność szkół w Europie. Oferuje platformę współpracy dla pracowników szkół z krajów europejskich,które tutaj komunikują się, współpracują, realizują projekty, dzielą się i tworzą społeczność edukacyjną.

eTwinning został zainaugurowany w 2005 roku jako główna akcja Programu eLearning Komisji Europejskiej, a od 2014 roku jest ściśle związany z Erasmus+, programu Unii Europejskiej wspierającego edukację, szkolenia, inicjatywy młodzieżowe oraz sportowe. Centralne Biuro Akcji eTwinning kierowane jest przez European Schoolnet, międzynarodowe partnerstwo 31 europejskich Ministerstw Edukacji pracujących dla szkół, nauczycieli i uczniów z całej Europy nad rozwojem uczenia się. Na szczeblu krajowym eTwinning wspierany jest przez 38 Narodowych Biur Kontaktowych Programu eTwinning.

eTwinning promuje współpracę szkół za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK), oferując szkołom wsparcie, narzędzia oraz usługi. Nauczycielom eTwinning oferuje również inne bezpłatne możliwości oraz stały rozwój zawodowy realizowany online.

Platforma umożliwia wybór projektów, które nauczyciele chcą realizować w swoich szkołach na zasadzie partnerstwa szkół w Polsce lub Europie.

       W naszej szkole od października trwa kolejny międzynarodowy projekt eTwinning pt. „Good seed makes a good crop”.
Koordynatorem jest szkoła w Komotini/Grecja. Projekt zgromadził 14 partnerów z: Grecji, Turcji, Włoch, Rumunii, Słowenii, Macedonii   i Polski.

 

 

 

 

W projekcie uczestniczą głównie: klasa IV A pod opieką nauczycielki języka angielskiego i przyrody Lucyny Próchniak oraz klasa II A pod opieką nauczycielki edukacji wczesnoszkolnej Agnieszki Pękali. Doraźnie mogą też uczestniczyć inni uczniowie.

Projekt w polskim tłumaczeniu- „Dobre nasiono-dobry zbiór” ma na celu pracę z dziećmi na temat nasion, ich rodzajów, budowy oraz ich roli w życiu człowieka i całej planety.
W pracy wykorzystywane będą zarówno tradycyjne metody, jak i narzędzia nowoczesnych technologii. Tematyka nasion będzie pojawiać się w różnych dziedzinach. Oprócz dziedziny przyrodniczej, motyw nasion będzie pojawiał się w malarstwie, muzyce, poezji oraz innych dziedzinach życia.

Swoimi doświadczeniami, spostrzeżeniami oraz wytworami, będziemy dzielić się z innymi uczestnikami projektu, uczniami i nauczycielami innych europejskich szkół. W planach przewidziane są też spotkania online.
Pierwsze odbyło się w piątek 6 X 2017 o godz. 10.30 w sali nr 8.

                         


Zrzut ekranu transmisji wideorozmowy z uczniami szkoły greckiej

Było to pierwsze tego typu wydarzenie dla nas. Pomimo wielu problemów technicznych, udało się nawiązać kontakt i wymienić kilka zdań. Kilku uczniów odbyło krótkie rozmowy w języku angielskim z Panią Marianthi – nauczycielką z Grecji. Jej uczniowie zaprezentowali piosenkę oraz wystawę prac. Nie mówią jeszcze po angielsku, ponieważ są to ośmiolatki, a w Grecji zaczynają uczyć się angielskiego od 9 roku życia. Jesteśmy umówieni na kolejne spotkanie, wtedy my zaprezentujemy swoją piosenkę po angielsku.

Nasi uczniowie są obecnie w trakcie przygotowywania autoprezentacji, którą wszyscy uczestnicy projektu mają za zadanie wykonać. Będzie to prezentacja Power Point na temat naszej miejscowości, szkoły oraz naszych klas. Uczniowie zaprezentują wykonane przez siebie mini-hodowlę rzeżuchy oraz piosenki o tematyce przyrodniczej.

W październiku, jesiennym miesiącu, mówimy o warzywach i owocach i dowiadujemy się, jak świętują Dzień Farmera w USA. Kolejnym zadaniem będzie wyszukiwanie motywu nasion/roślin w sztuce światowej.

 

Lucyna Próchniak

Kolejne zadanie w ramach projektu „Good seed makes a good crop” już za nami.

1.„Moje ulubione warzywa i owoce” to temat pracy plastycznej.
Uczniowie klas starszych stworzyli plakaty, a uczniowie kl. IIa swoje prace wykonali podczas zajęć komputerowych w programie Paint. Dodatkowym elementem prac było podpisanie warzyw i owoców w j. angielskim. Wychowawczynie zebrały prace uczniów i umieściły je na gazetkach szkolnych.

 

2. Z dużym zaangażowaniem uczniowie wraz ze swoimi wychowawczyniami wykonali kolejne zadanie.
W czwartek 12 października jest obchodzone Narodowe Święto Rolnika (farmera) w Ameryce. Z tej okazji na szkolnym korytarzu zostały przedstawione scenki tematyczne. Tego dnia uczniowie przynieśli warzywa, owoce oraz inne produkty, jakie można kupić na targowisku. Uczniowie wcielili się w role sprzedawców i klientów. Celem takiej scenki było przede wszystkim przekazanie uczniom, że kupowanie warzyw i owoców na targowiskach lokalnych to doskonała promocja regionu i gwarancja świeżych produktów, dostępnych bezpośrednio od rolników.

   

                                                                                                                                                 Agnieszka Pękala