Strona projektu "Angielski dla każdego"
Counter
28409
Visit Today : 7
Visit Yesterday : 8
This Month : 224

Good seed makes a good crop.

Rozpoczęliśmy przygodę z projektem: „Good seed makes a good crop”

WRZESIEŃ

1.„Moje ulubione warzywa i owoce” to temat pracy plastycznej.
Uczniowie klas starszych stworzyli plakaty, a uczniowie kl. IIa swoje prace wykonali podczas zajęć komputerowych w programie Paint. Dodatkowym elementem prac było podpisanie warzyw i owoców w j. angielskim. Wychowawczynie zebrały prace uczniów i umieściły je na gazetkach szkolnych.

 

2. Z dużym zaangażowaniem uczniowie wraz ze swoimi wychowawczyniami wykonali kolejne zadanie.
W czwartek 12 października jest obchodzone Narodowe Święto Rolnika (farmera) w Ameryce. Z tej okazji na szkolnym korytarzu zostały przedstawione scenki tematyczne. Tego dnia uczniowie przynieśli warzywa, owoce oraz inne produkty, jakie można kupić na targowisku. Uczniowie wcielili się w role sprzedawców i klientów. Celem takiej scenki było przede wszystkim przekazanie uczniom, że kupowanie warzyw i owoców na targowiskach lokalnych to doskonała promocja regionu i gwarancja świeżych produktów, dostępnych bezpośrednio od rolników.

PAŹDZIERNIK

W trakcie trwania projektu dołączyło jeszcze więcej europejskich szkół, przez co projekt nabrał większego rozmachu. Wielu, bardziej lub mniej doświadczonych w eTwinningu, nauczycieli z Europy dzieliło się niesamowitymi pomysłami w realizacji działań edukacyjnych. Strona projektu na TwinSpace stała się nieocenioną bazą materiałów dydaktycznych urozmaicających pracę nauczyciela, a tym samym stanowiących ciekawą ofertę dla uczniów.

Pożegnaliśmy lato i powitaliśmy jesień, dlatego wspólnie z uczniami wyruszyliśmy na spacer w poszukiwaniu jesiennych plonów. Nie musieliśmy szukać długo, uroki parku kusiły wszystkich. Wkrótce nasze woreczki były pełne kolorowych liści, kasztanów i żołędzi. Pomysłów na zabawy z jesiennymi skarbami nie ma końca. Zdolność twórcza, pomysłowość i naturalna kreatywność uczniów była widoczna podczas wykonywania kolejnych zadań z projektu.

Ludziki i stworki”

Wiele radości uczniom sprawiło wykonywanie przeróżnych wytworów z kasztanów i żołędzi.

 

Podczas pracy na twarzach dzieci gościł nieustannie uśmiech.

Zabawne zwierzaki i ludziki były ozdobą naszej klasy i przyciągały uwagę innych uczniów.

„Liście w roli głównej”

Jesienną twórczość dzieci można odnaleźć w pracach plastycznych z jesiennych, kolorowych liści oraz ziarenek nasion, kaszy i ryżu.

http://play.smilebox.com/SpreadMoreHappy/4e4455334e7a59314f44553d0d0a?title=&image=4e4455334e7a59314f44553d0d0a.jpg

 

             Listopad          

Śniadanie daje moc

Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień! Dlatego powstał program edukacyjny: Śniadanie Daje Moc, w którym wzięli udział nauczyciele i uczniowie naszej szkoły.
W klasach utworzone były Kluby Śniadanie Daje Moc 8 listopada.

W Klubach Śniadanie Daje Moc, w czasie zajęć edukacyjnych, nauczyciele przekazywali cenne informacje w oparciu o 12 zasad zdrowego odżywiania oraz o roli prawidłowego żywienia. Wspólnie zostały przygotowane zdrowe i pożywne śniadania. Jesienne zbiory warzyw i owoców są drogocennym darem witamin i dużej porcji zdrowia.


W listopadzie uczniowie odwiedzili piekarnię w Kraczewicach Prywatnych.
Odbyła się wycieczka pod nazwą  „Od nasionka do bochenka”.
Podczas warsztatów uczniowie poznali wiele rodzajów mąki oraz inne dodatki wykorzystywane przy wypieku różnego rodzaju produktów. Dzieci miały też możliwość wykazania się zdolnościami piekarskimi w trakcie samodzielnego wykonywania bułek, rogali, chałek i innych produktów z przygotowanego ciasta.
Trzeba przyznać, że inwencja twórcza uczniów okazała się być nieograniczona. Oczekiwanie na wypieki zostało nagrodzone apetycznym zapachem, wyglądem i smakiem.

Kompozycje z nasion i zasuszonych kwiatów

Niektóre kwiaty rosnące w naszych ogrodach lub na łąkach znakomicie nadają się do zasuszenia. Można z nich potem wyczarować piękne kompozycje roślinne, które w zimowe miesiące będą zdobić nasze wnętrza lub tak jak nasi uczniowie wykorzystać do kolejnego zadania z projektu.

 Dekoracja klasy

Owady z suszonych nasion i liści

Uczniowie w klasach starszych wykonali oryginalne prace z ziarenek ryżu i kaszy.

 

Grudzień            

Grudzień to czas oczekiwania na święta Bożego Narodzenia i Nowy Rok.
To wyjątkowy czas, czas ciepła, radości i nadziei. Czas budowania tego, co najważniejsze – życzliwości, bliskości, szacunku. To także czas dobra, które dajemy, które ofiarujemy drugiemu człowiekowi. Oczywiście nie mogło zabraknąć życzeń także od uczestników w projekcie „Good seed makes a good crop”. Nauczyciele wspólnie z uczniami przygotowali świąteczne kartki, które rozesłano pocztą do innych uczestników.

 

Z życzeniami od szkoły z Grecji otrzymaliśmy również woreczek z nasionkami…..

Styczeń              

……które dały plon po pewnym czasie.

 

 

 


 

 

 

W styczniu nastąpiło także posumowanie kolejnego zadania „Collaborative book”- wspólne tworzenie bożonarodzeniowej historii. Zadaniem uczniów było zakończyć rozpoczętą bajkę
o trzech księżniczkach mieszkających w zamku…

Oto jedna z propozycji:

Uczniowie klas młodszych również użyli swojej wyobraźni . Swoje propozycje rysowali na kartkach A4. Wspólnie z nauczycielem prace zostały poukładane w odpowiedniej kolejności tak, aby powstała spójna historyjka o księżniczkach. Dodatkowym elementem pracy tego zadania było przygotowanie treści opowiadania w języku angielskim.

https://www.kizoa.com/Monta%C5%BC-Wideo/d164760832k6906513o1l1/story

 

              Luty                        

Luty to okres ferii i odpoczynku w naszej szkole. Przyłączyliśmy się jednak do omawiania z uczniami przepisów na zdrowe przekąski, które mogą zastąpić kupowane smakołyki o nieznanym składzie i małej wartości odżywczej.

Omawialiśmy także piramidę zdrowego odżywiania na podstawie prezentacji innych uczestników w projekcie.

Uczniowie wzięli udział w warsztatach dietetycznych „ Każdy kęs ma swój sens”
o tematyce zdrowotnej, na których położony był nacisk na rolę owoców i warzyw dla zdrowia
i dobrej kondycji organizmu.

     Marzec       

Marzec to kolejny ważny miesiąc – zbliżają się święta Wielkanocne. Tuż przed świętami warto poświęcić chwilę na wspólne robienie dekoracji. Wystarczy kilka materiałów, odrobina chęci, wyobraźni i czasu. Zgodnie z tytułem projektu posadziliśmy ziarna owsa i czekaliśmy, aż wydadzą plon. Wszystko poszło zgodnie z planem, bo już po kilku dniach zaobserwowaliśmy pierwsze kiełkujące ziarenka. W ostatnim dniu zajęć szkolnych uczniowie wykonali stroiki na świąteczny stół z pięknie wyrośniętego owsa. Poniższe ozdoby wielkanocne każdy jest w stanie wykonać. Ich przygotowanie nie zabiera dużo czasu, a z pewnością dostarczy wiele radości wszystkim tak jak naszym uczniom.

http://www.kizoa.com/Animated-Collage/d1c181792672k4167073o1

 

 

 

       Kwiecień    

Kwiecień to czas kwiatów i ich kwitnienia. Językoznawcy przypuszczają, że nazwa ta ma rodowód prasłowiański, gdzie rekonstruowane słowo „květьńь” nazywało po prostu okres kwitnienia roślin. Korytarze w naszej szkolne również były przepełnione pięknem kwitnących kwiatów.

                             Maj

 Obrazy z roślin na płótnie

W maju zachwycają nas kwitnące rośliny. Niestety ich płatki szybko opadają.

Zadaniem projektowym w tym miesiącu było wykonanie obrazów z przekwitłych kwiatów.

Wystawę prac uczniowie i rodzice mogli obejrzeć w holu szkolnym.

W maju każda ze szkół biorąca udział w projekcie mała za zadanie stworzyć logo do tytułu projektu.
Z naszej szkoły przesłaliśmy dwie propozycje- uczennic z klasy IVa.

 

              

 

W maju 2018 wiele szkół partnerskich uczestniczyło w jubileuszu 175-lecia innej szkoły z Polski, będącej uczestnikiem projektu. W tym celu wystosowane zostały życzenia okolicznościowe również w imieniu uczniów, nauczycieli naszej szkoły, za co otrzymaliśmy równie uroczyste podziękowanie.

Czerwiec

Czerwiec to czas podsumowań i zakończenia projektu.
Zaangażowani uczniowie otrzymali na apelu szkolnym dyplomy w języku angielskim zaprojektowane przez koordynatorów projektu.

 

Odbyło się kolejne spotkanie na żywo. Uczestnicy mieli okazję poznać się i omówić tak wiele rzeczy. Głosowano także na najlepsze logo dla naszego projektu. Zwycięzcą naszego konkursu na logo została Marina Kafourou z przedszkola Jeanne d’Arc w Pireusie w Grecji. Gratulacje!

 

Po konkursie nastąpił czas pożegnań. Ten projekt był wyjątkowy. Świetnie się razem pracowało, wiele się nauczyliśmy od innych nauczycieli oraz zaprzyjaźniliśmy się ze szkołami w Europie.

Agnieszka Pękala

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz