Zasady w stołówce
      Dziennik
   Zastępstwa
images/n1.png

REGULAMIN STOŁÓWKI SZKOLNEJ
w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Kurowie
Szkoła Podstawowa

 

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. W celu zapewnienia prawidłowej realizacji zadań opiekuńczych, w szczególności wspierania prawidłowego rozwoju uczniów,  szkoła prowadzi stołówkę.

2. Stołówka jest miejscem przeznaczonym do spożywania posiłków przygotowanych przez kuchnię szkolną.

3. Za stan stołówki i bezpieczeństwo osób przebywających w stołówce odpowiada Dyrektor.

4. Nad bezpieczeństwem uczniów korzystających ze stołówki czuwają nauczyciele i intendent.

5. Aktualny jadłospis, ogłoszenia dotyczące stołówki szkolnej, w tym wysokość miesięcznych opłat za posiłki zamieszczone są na tablicy informacyjne w stołówce oraz na internetowej stronie szkoły.

II. ZASADY KORZYSTANIA ZE STOŁÓWKI SZKOLNEJ

1. Dyrektor, w porozumieniu z organem prowadzącym, ustala osoby upoważnione do korzystania ze stołówki szkolnej.

Są to:

a) uczniowie szkoły, wnoszący opłaty indywidualne lub których dożywianie finansuje OPS, Rada Rodziców lub Sponsorzy.
b) pracownicy szkoły.

2. W pierwszym tygodniu września prowadzone są zapisy na obiady – deklaracje dostępne na stronie internetowej szkoły, u wychowawców poszczególnych klas, intendenta lub w sekretariacie szkoły.

3. Posiłki w stołówce szkolnej wydawane są w godzinach od 12:00 do 14:00,
I przerwa obiadowa 12:25
II przerwa obiadowa o 13:30

4. W stołówce i na stronie internetowej szkoły w zakładce „jadłospis” znajduje się aktualny jadłospis na dany tydzień zatwierdzony przez dyrektora, szefową kuchni oraz intendenta.

5. Posiłki przygotowywane są zgodnie z zasadami racjonalnego żywienia i kalkulacji kosztów.

6. Stołówka przygotowuje posiłki zgodnie z obowiązującymi normami żywieniowymi dla uczniów.

III. ZASADY USTALANIE WYSOKOŚCI OPŁAT

1. Korzystanie z posiłków w stołówce szkolnej jest odpłatne.

2. Kalkulację wysokości opłat sporządza Dyrektor szkoły wraz z intendentem w porozumieniu z organem prowadzącym.

3. Dopuszcza się możliwość zmiany wysokości opłaty w terminach innych niż określone w ust. 2 z powodu znaczącej zmiany kosztów przygotowania posiłków.

4. Uczniowie korzystający ze stołówki wnoszą opłatę równą wartości surowca przeznaczonego do przygotowania posiłku, czyli tzw. „wsadu do kotła”.

5. W przypadku trudnej sytuacji materialnej rodziny i w uzasadnionych sytuacjach losowych uczeń może otrzymać dofinansowanie do posiłków z OPS na podstawie przepisów o pomocy społecznej.

6. Pracownicy korzystający z posiłków pokrywają pełny koszt ich przygotowania, czyli koszt użytych surowców oraz koszty rzeczowe i osobowe prowadzenia stołówki szkolnej poniesione w poprzednim półroczu, do których dolicza się na każdy miesiąc 1/12 kosztów dodatkowego wynagrodzenia rocznego i ewentualnych nagród jubileuszowych oraz odpraw pracowników stołówki szkolnej.

7. W przypadku nieobecności osobie korzystającej ze stołówki przysługuje częściowy zwrot opłaty miesięcznej proporcjonalnie do liczby dni nieobecności.

8. Odpisu od opłat dokonuje intendentka szkolna.

9. Opłaty za żywienie w roku szkolnym 2024/2025 kształtują się następująco:

1. Śniadania dla ucznia 3,50 zł
2. Obiad dla ucznia 5,00 zł
3. Obiad dla pracownika szkoły 11,50 zł

od 01.10.2024 r.

1. Śniadania dla ucznia 4,00 zł
2. Obiad dla ucznia 5,50 zł
3. Obiad dla pracownika szkoły 12,00 zł

IV. ZASADY DOKONYWANIA OPŁAT

1. Odpłatność za obiady dokonywana jest wyłącznie w formie przelewów na konto szkoły, w nieprzekraczalnym terminie do 15 dnia miesiąca, w którym dziecko korzysta ze stołówki.

2. Konto 14 8732 0000 0001 9800 2000 0005

3. Proszę podać imię i nazwisko dziecka, klasę do której uczęszcza, płatne za miesiąc (który).

4. W przypadku nieuzasadnionego nieuregulowania opłaty do 15 -go każdego miesiąca, uczniowie zalegający z opłatami, otrzymują upomnienia, nieterminowość zgłaszana jest także wychowawcom klas i rodzicom oraz pobierane będą odsetki ustawowe.

5. Intendent Szkoły Podstawowej posiada imienną listę uczniów korzystających z posiłków.

6. Dane do przelewów wraz z informacją o kwocie na dany miesiąc są widoczne na indywidualnych kontach w dzienniku Vulcan, jak również są dostępne u intendenta.

V. ZWROTY ZA OBIADY

1. Zwrot poniesionych kosztów za obiad może nastąpić z powodu choroby, wycieczki lub innych przyczyn losowych, jeżeli nieobecność ucznia w szkole jest powyżej jednego dnia, po uprzednim zgłoszeniu tego faktu na indywidualnym koncie w dzienniku Vulcan, w sekretariacie szkoły lub u intendenta do godziny 8.00 danego dnia.

2. Odliczenie kwoty następuje z odpłatności w następnym miesiącu. Nie ma zwrotu gotówki.

3. Niedopłatę na końcu roku kalendarzowego i szkolnego należy uiścić minimum 7 dni przed jego zakończeniem.

4. Nadpłata na końcu roku kalendarzowego i szkolnego zostanie zwrócona w ciągu 7 dni przed zakończeniem roku kalendarzowego lub szkolnego na konto bankowe, z którego były dokonywane płatności, na pisemny wniosek rodzica.

VI. ZASADY ZACHOWANIA W STOŁÓWCE

1. Podczas wydawania posiłków zabrania się przebywania w stołówce szkolnej osobom nie spożywającym posiłków, jak również rodzicom.

2. Uczniowie korzystający ze stołówki zobowiązani są do pozostawienia okryć wierzchnich i plecaków przed stołówką w wyznaczonym do tego miejscu.

3. Uczniowie spożywający posiłki ustawiają się w kolejce w holu szkolnym oczekując na możliwość wejścia do stołówki szkolnej.

4. Podczas spożywania posiłków obowiązują zasady kulturalnego zachowania.

5. Po spożyciu posiłku brudne naczynia należy odnieść w wyznaczone miejsce.

6. Nad bezpieczeństwem uczniów przebywających w stołówce szkolnej czuwają nauczyciel i intendent.

7. Uczniowie mogą zgłaszać propozycje dań do jadłospisu.

8. Prosimy uczestników posiłków o jak najmniejsze marnotrawienie otrzymanego jedzenia.

 

Wszystkie sprawy sporne rozwiązuje dyrektor Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Kurowie w oparciu o zatwierdzony regulamin.

Regulamin obowiązuje od dnia 01 września 2024 r.

 

Harmonogram korzystania ze stołówki szkolnej w roku szkolnym 2024/2025

poniedziałek

wtorek

środa

czwartek

piątek

12:00-12:25

Zajęcia świetlicowe, PPP, inne

IIIa

Ia, Ib, IIIb

Ia

IIa

12:25-12:45

przerwa

IIIb, IVa, IVb, Va, Vb, Vc

IVa, IVb, Va, Vb, Vc

IIa, IIIa, VIa, Vb, Vc, IVa, IVb, Va

VIa, VIb, VIc, IVa, IVb,

Ia, VIc, IVa, IVb, Va, Vb, Vc

12:45-13:30

Zajęcia świetlicowe, PPP. inne

Ia, Ib, IIa, IIb, IIIb,

IIa, IIb, IIIa,

Ia, Ib, IIb, IIIb

Ib, IIa, IIb, IIIa, IIIb

Ib,   IIa, IIb, IIIa, IIIb

13:30-13:45

przerwa

VI-VIII

VI-VIII

VI-VIII

Va, Vb, Vc, VII-VIII

VIa, VIb, VII-VIII

 

Uczniowie nieuczęszczający na zajęcia świetlicowe, PPP i inne korzystają ze stołówki szkolnej na pierwszej przerwie po swoich lekcjach!

 

 

Licznik odwiedzin

2961495
DzisiajDzisiaj374
WczorajWczoraj571
W tym tygodniuW tym tygodniu3990
W tym miesiącuW tym miesiącu11050
RazemRazem2961495
Zalogowani 0

Deklaracja dostępności.

deklaracja dostepnosci

logo png