NAUCZYCIELE
      Dziennik
   Zastępstwa
images/n1.png

Plan pracy Zespołu Wychowawczego

Szkoły Podstawowej w Kurowie

na rok szkolny 2023/2024

Lp.

Treści zadań i formy realizacji

Termin

Odpowiedzialni

1.

Organizacja pracy Szkolnego Zespołu Wychowawczego:

       przygotowanie planu pracy na rok szkolny 2023/2024

       protokołowanie zebrań członków zespołu;

       semestralne sprawozdania z działalności

       przygotowanie spotkań, organizacja szkoleń

IX 2023 r.

IX 2023-

VI 2024

wg potrzeb

Przewodnicząca

Zespołu

M. Kula., M. Dębek

Członkowie zespołu

2.

Wypracowywanie form i metod pracy, które pomogą dziecku i jego rodzinie w rozwiązywaniu problemów związanych z wypełnianiem obowiązków szkolnych, rozwiązywaniu problemów osobistych oraz w podejmowaniu właściwych decyzji w sytuacjach trudnych.

  1. Diagnozowanie indywidualnych problemów uczniów.
  2. Doskonalenie metod pracy wychowawczej – wymiana doświadczeń przez wychowawców.
  3. Pozyskiwanie informacji o uczniach na początku kolejnego etapu edukacyjnego przez spotkania wychowawców.
  4. Omawianie trudnych sytuacji wychowawczych zaistniałych w szkole. Szukanie przyczyn ich powstania oraz sposobów zapobiegania im.
  5. Ustalanie indywidualnego programu pracy z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym lub drugorocznością.
  6. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do potrzeb uczniów na podstawie dokonanej diagnozy.
  7. Analizowanie stosowanych metod pracy z uczniem wymagającym szczególnej opieki i pomocy oraz wybór skutecznych form oddziaływań edukacyjno – wychowawczych:

       zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze,

       zajęcia rozwijające,

       zajęcia kompensacyjno-korekcyjne,

       zajęcia prowadzone w świetlicy szkolnej

       zajęcia prowadzone przez pedagoga szkolnego wspomagające proces uczenia się i socjalizacji

       stworzenie uczniom możliwości udziału w różnych formach zajęć pozalekcyjnych i wypoczynku

       kontakt i współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w zakresie konsultacji metod i form pomocy udzielanej uczniom oraz w zakresie specjalistycznej diagnozy w indywidualnych przypadkach,

       kontakt i współpraca z instytucjami współpracującymi ze szkołą (Sądem Rodzinnym, Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Policją).

  1. Udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w kontaktach z rówieśnikami i środowiskiem.

w ciągłej realizacji

wg potrzeb

Członkowie zespołu

pedagog

3.

Współpraca szkoły z rodziną w zakresie przygotowania rodziców do profilaktyki domowej:

  1. Budowanie dobrych relacji z tzw. problemowymi i bezradnymi wychowawczo rodzicami i pozyskiwanie ich, jako sojuszników w realizacji działań wychowawczych i profilaktycznych prowadzonych przez nauczycieli.
  2. Wspieranie rodziców w ich pracy wychowawczej poprzez tworzenie im możliwości wzbogacania wiedzy i umiejętności w zakresie wychowania.
  3. Udzielanie rodzicom pomocy i poradnictwa psychologiczno – pedagogicznego.
  4. Udzielanie informacji uczniom i rodzicom oraz kierowanie uczniów zagrożonych do poradni psychologiczno- pedagogicznej lub innej instytucji udzielającej specjalistycznej pomocy.
  5. Udzielanie uczniom i rodzicom informacji o specjalistycznej pomocy poza szkołą (m.in. w ośrodku pomocy społecznej, psychologów, kuratorów sądowych, policji).

w ciągłej realizacji

wg potrzeb

Członkowie zespołu

4.

Współpraca z wychowawcami klas i nauczycielami

  1. Bieżąca analiza sytuacji wychowawczej w szkole oraz możliwości zapobieżenia trudnym problemom.
  2. Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analiza przyczyn niepowodzeń szkolnych i zaburzeń zachowania poprzez obserwacje zachowania dzieci i klas, rozmowy indywidualne z uczniami, rozmowy z rodzicami (opiekunami prawnymi), wywiady środowiskowe
  3. Analiza stosunku uczniów do obowiązków szkolnych (otrzymywanych ocen z poszczególnych przedmiotów nauczania, ocen z zachowania, frekwencji), kultury osobistej
  4. Poznawanie środowiska rodzinnego dzieci z grupy ryzyka.
  5. Wnioskowanie o udzielenie pomocy materialnej uczniom z rodzin żyjących w trudnych warunkach.
  6. Opracowywanie projektów i ewaluacja programu wychowawczego i programu profilaktyki szkoły.
  7. Opracowanie i wdrożenie programu oddziaływań wychowawczych
  8. Analiza stopnia realizacji celów i zadań określonych w programie wychowawczym i programie profilaktyki szkoły i przedstawienie wniosków radzie pedagogicznej i dyrektorowi szkoły.

w ciągłej realizacji

wg potrzeb

IX 2023

VI 2024

Członkowie zespołu

5.

Okresowe spotkania członków Szkolnego Zespołu Wychowawczego ukierunkowane na analizę dotychczasowego stopnia realizacji zadań wychowawczych i profilaktycznych, planowanie dalszych działań.

I 2024r.

VI 2024.

Przewodnicząca zespołu

pedagog szkolny

Licznik odwiedzin

2920806
DzisiajDzisiaj222
WczorajWczoraj1357
W tym tygodniuW tym tygodniu5722
W tym miesiącuW tym miesiącu222
RazemRazem2920806
Zalogowani 0

Deklaracja dostępności.

deklaracja dostepnosci

logo png