W dniach od 3.12 do 9.12 klasa 2 A brała udział w ogólnoświatowym wydarzeniu Godzina Kodowania z Uczymy Dzieci Programować.
Nasze aktywności:
- dzieci utworzyły ze swoich ciał „żywy zegar” i uczyły się odczytywać godziny w wymiarze 24 godzinnym
- poznały platformę Ozoblockly
- zatańczyły taniec robotów
- budowały pałac Królowej Śniegu zakodowany w liczbach, utrwalając dodawanie i odejmowanie w zakresie 100
- szukały aktywności na 12 godzin kodowania
- obliczały działania zakodowane na kratownicy
- kodowały trasę dla Ozobota po okręgu zegara i utrwalały odczytywanie godzin
- na zajęciach wychowania fizycznego dzieci w 3 grupach układały zegary na matach na wyścigi i utrwalały kwadrans
- na ZKK dzieci kodowały własny rysunek dla kolegi, wymieniały się kodami, odkodowywały i porównywały z oryginałem
- w czasie wycieczki, w autokarze dzieci odkodowywały zaszyfrowane imię bohaterki, która czekała na nich w filharmonii, a w drodze powrotnej imię kogoś, kto czekał na nas w szkole
- po powrocie w szkole czekała na nas niespodzianka! Ozobot! I to czarny! Taki o jakim dzieciaki marzyły!
- zbudowały z puzzli trasę dla Ozobota, a z klocków Lego wioskę Mikołaja i testowały nowego robota
- testowały też nowe aplikacje - Sctatch Junior, Lightbot, Bit by Bit
- w grupach, dzieci układały kolorowe budowle z kubeczków – budowały ścianę składającą się z trójkątów – utrwalały wiadomości o trójkątach
- w parach kodowały trasy dla Ozobotów, aby stale okrążał kontur wieży
- na kolorowej macie (nie mieliśmy kolorowej maty, ale się zrobiło i się maJ ) układały kubeczki według podanych warunków. Kubeczki nie mogły stawać na podłożu o tym samym kolorze, ani obok tego samego koloru, a kubki tego samego koloru nie mogły stać obok siebie
- na wirtualnej macie wspólnie zakodowały choinkę wg własnego pomysłu, zrobiły zdjęcia i w domu zapisały kody.
- ułożyły też Sudoku na tej macie
- przez cały tydzień prowadziły pamiętniki Godziny Kodowania – rysowały w nich codzienne aktywności, zbierały naklejki i i opowiadały o tym w domach
- zbierając pieniążki na akcję Góra Grosza, wszystkim dzieciom z klas 1- 3, które wrzucają nam grosik do puszki, rozdajemy zadanie do odkodowania
- naszymi Ozobotami cieszyli się też uczniowie z klas 3, 4 i 5 na zajęciach szachowych - kodowali trasę dla Ozobota i utrwalali wartości bierek szachowych
- drzwi naszej sali ozdobiliśmy wszystkimi logotypami związanymi z naszymi działaniami w Programie
Pozdrawiamy Organizatorów Wyzwania i dziękujemy za ten tydzień pełen emocji i radości
Prosimy, trzymajcie kciuki – bo to był konkurs.
Jolanta Katarzyna Dados