Start
      Dziennik
   Zastępstwa

W dn. 25 – 27 października 2021 roku uczniowie klas VIII brali udział w wycieczce do Krakowa i okolic - “Śladami Bł. Kardynała Stefana Wyszyńskiego”. Głównym celem wycieczki było zapoznanie uczniów kl. VIII z ważnymi miejscami pobytu Bł. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Wycieczka była poprzedzona przygotowaniem konkursu historyczno– plastycznego “Bł. Kardynał Stefan Wyszyński”.

Wycieczka została w znacznym stopniu sfinansowana z programu Ministerstwa Edukacji i Nauki - “Poznaj Polskę”.

poznaj

W poniedziałek wyjechaliśmy o 7.00 rano spod naszej szkoły w kierunku Krakowa. Pierwszym punktem wycieczki, który zwiedziliśmy wraz z naszym przewodnikiem Bratem Alberykiem, było XII wieczne Archiopactwo Cystersów w Jędrzejowie. Po przybyciu do Krakowa ruszyliśmy w odwiedziny do Smoka Wawelskiego. Następnie udaliśmy się pięknymi ulicami Grodzką i Floriańską w kierunku Kościoła Mariackiego. Po drodze podziwialiśmy kościoły: św. Piotra i Pawła oraz św. Andrzeja Apostoła. Po odsłuchaniu hejnału z Wieży Mariackiej rozpoczęliśmy zwiedzanie zabytkowych wnętrz na czele z pięknym Ołtarzem Wita Stwosza. Na koniec ruszyliśmy obejrzeć Bramę Floriańską i Barbakan.

Drugiego dnia wyruszyliśmy do Muzeum Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku – w Sukiennicach. Obrazy Matejki, Chełmońskiego, Grottgera czy Malczewskiego zrobiły na wszystkich ogromne wrażenie. W drugiej części dnia udaliśmy się do Zamku Królewskiego na Wawelu, by zwiedzać wspaniałą Katedrę Wawelską wraz z wieżą i Dzwonem Zygmunta oraz Grobami Królewskimi.

Dzień trzeci rozpoczęliśmy wcześnie rano :-) o godzinie 7.30. W planach była Kopalnia Soli w Wieliczce. Po pokonaniu wielu, wielu schodów rozpoczęliśmy zwiedzanie pięknych komór, połączonych krętymi chodnikami. Największe wrażenie zrobiła na wszystkich Kaplica Św. Kingi. Po zakupie pamiątek i oczywiście soli pod wieloma postaciami, udaliśmy się Krakowskimi Drogami Bł. Kardynała Wyszyńskiego: Muzeum Archidiecezjalne, Pałac Biskupi z Oknem Papieskim oraz Park Jordana z popiersiem Bł. Kard. Wyszyńskiego. W każdym z tych miejsc rozmawialiśmy o historiach związanych z Bł. Kard. Stefana Wyszyńskiego. Po ostatnim punkcie naszej wycieczki udaliśmy się w drogę powrotną do domu.